Blog - GreenSteam

Greansteam myjnie parowe, mobilne, samochodowe

Innowacyjne systemy czyszczące dla myjni parowych, przemysłu i firm sprzątających

Jak otworzyć mobilną myjnię parową i odnieść sukces!

Czy warto zainwestować w otwarcie biznesu w postaci mobilnej myjni parowej? Ile można zarobić za prowadzeniu takiej działalności? Jak odnaleźć się w gąszczu opinii użytkowników i informacji podawanych przez sprzedawców? Na co zwrócić szczególną uwagę? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule. Ponadto, jeżeli jesteś ciekawy dlaczego niektóre myjnie mobilne odniosły sukces, funkcjonują na rynku od wielu lat, i z powodzeniem świadczą usługi czyszczenia z dojazdem do klienta, podczas gdy innym nie udało się przetrwać pierwszego roku działalności – ten artykuł również jest dla Ciebie. Nasze spostrzeżenia opierają się zarówno na naszej wiedzy, popartej ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w branży myjni parowych, jak i setkami opinii przekazanych nam przez Was – użytkowników myjni parowych!


Jak zdobyć przewagę rynkową?

1) Zdywersyfikuj portfolio swoich usług

Cel: Dywersyfikacja usług

W sieci krąży bardzo wiele opinii na temat tego jak powinna funkcjonować mobilna myjnia parowa. Niektórzy dystrybutorzy twierdzą, iż aby odnieść sukces należy w jak największym stopniu zredukować początkowe koszty inwestycji. Inni twierdzą, że kluczem do sukcesu są jak najwyższej jakości usługi i zadowolenie klienta. Jeszcze inni, że sukces osiągniemy poprzez odpowiednie dotarcie do klienta oraz właściwie ukierunkowaną reklamę. Oczywiście wszystkie te opinie są jak najbardziej zasadne i wpływają na zwiększenie prawdopodobieństwa odniesienia sukcesu. Kwestia zasadnicza jest jednak inna i wcale nie wiąże się ze sposobem prowadzenia biznesu, formą reklamy czy nakładem inwestycyjnym. Otóż, żaden z tych poglądów nie porusza problemu, czym w zasadzie ma się zajmować mobilna myjnia parowa oprócz czyszczenia samochodów (i czy w ogóle ma się zajmować czymś innym), a jest to kwestia podstawowa, mająca największy wpływ na powodzenie naszego biznesu.

Co zrobić: Kieruj się zasadą 50/50

Mobilna myjnia parowa powinna się kierować zasadą 50/50, poświęcając połowę czasu na zlecenia związane z motoryzacją, a połowę na pozostałe zlecenia. Jeżeli zastanawiasz się jaki sprzęt kupić, jaką formę reklamy wybrać, czy w końcu jak prowadzić biznes, aby Twoja myjnia parowa przynosiła spodziewane zyski, skonstruuj biznes plan tak, aby poświęcać połowę czasu na zlecenia takie jak pranie tapicerki, czyszczenie flot samochodowych, pielęgnacja lakieru, itd. Drugą połowę wykorzystaj na rozwój usług związanych z obsługą zleceń przemysłowych, gdyż rynek usług czyszczenia przemysłowego rozwija się bardzo dynamicznie i zachowuje stałe tempo wzrostu na poziomie 15-20% rocznie. Oznacza to, że zapotrzebowanie na usługi czyszczenia w tym segmencie jest bardzo duże a rynek jest daleki od nasycenia.


2) Działaj w segmencie premium

Cel: Poszerzenie oferty o usługi premium

Mobilna myjnia parowa to nie firma świadcząca usługi dla niskobudżetowych klientów. Jeżeli tak zdefiniujesz swojego klienta nie będziesz w stanie pokryć rachunków związanych z dojazdem do klienta. Odpoczątku działalności mobilna myjnia parowa musi być nastawiona na klienta z segmentu premium i oprócz klasycznego czyszczenia samochodów, musi być także nastawiona na świadczenie usług z pogranicza autodetailingu. Odpowiednio zbuduj stronę internetową i zaplanuj działania marketingowe tak, aby były spójne z Twoją wizją biznesu i aby w odpowiedni sposób oddziaływały na Twoją docelową grupę klientów. Jeżeli myślisz o czyszczeniu lepszych samochodów i dotarciu do bardziej majętnych klientów, skoncentruj się na usługach z wyższej półki cenowej i ogranicz do niezbędnego minimum usługi, które generują najmniejsze zyski.

Co zrobić: Rozbuduj ofertę o usługi z pogranicza Autodetailingu

Rozbuduj swoją ofertę o usługi z pogranicza autodetailingu, takie jak polerowanie lakieru, ozonowanie, pielęgnacja skóry, nakładanie twardego wosku czy przygotowanie auta do sprzedaży. Zdobądź specjalistyczną wiedzę już w momencie zakupu sprzętu i stopniowo rozszerzaj ją w miarę rozwijania się Twojego biznesu. Cennik skonstruuj tak, aby wybór samego mycia zewnętrznego nie był opłacalną opcją w porównaniu z kompletami, zawierającymi bardziej dochodowe usługi. Do świadczenia tego typu usług będziesz potrzebował odpowiednich kosmetyków samochodowych, takich, które z jednej strony pozwolą Ci na wykonanie usługi w odpowiednim standardzie, a klientowi dadzą poczucie, że jego auto jest bezpieczne i znajduje się w dobrych rękach.


3) Zainwestuj w przemysł

Cel: Zdobądź zlecenia w branżach przemysłowych

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakie firmy podejmują się czyszczenia wnętrz pojazdów komunikacji miejskiej? Kto cyklicznie czyści sufity w fabrykach? W jaki sposób czyszczone są maszyny produkcyjne w przemyśle spożywczym? Jak placówki gastronomiczne radzą sobie z doczyszczaniem trudno dostępnych elementów wyposażenia? W jaki sposób hotele wspomagają się podczas rutynowych procesów czyszczenia? Takie i wiele innych usług są właśnie świadczone przez mobilne myjnie parowe. Bynajmniej nie są to wielkie firmy sprzątające posiadające wielkie zaplecze finansowe, wręcz przeciwnie, najczęściej są to właśnie odpowiednio wyspecjalizowane jednostki mobilne świadczące usługi we własnym zakresie.

Co zrobić: Zadbaj o przeszkolenie i odpowiednie wyposażenie

Aby świadczyć usługi w przemyśle, bardzo ważnym elementem jest zarówno odpowiednia wiedza i przeszkolenie, pozwalające na skuteczną obsługę dużych firm, jak i odpowiednie wyposażenie jednostki mobilnej, która powinna mieć do dyspozycji zróżnicowany sprzęt oraz szeroką gamę akcesoriów. Świadczenie usług w branżach przemysłowych pozwoli na znaczące zwiększenie prawdopodobieństwa odniesienia sukcesu i skuteczniejszą walkę z konkurencją. Pamiętaj, że odpowiednio wyposażona myjnia mobilna może świadczyć bardzo szeroki wachlarz usług czyszczenia i jest w stanie zarabiać zarówno w sezonie letnim jak i w sezonie zimowym. Kluczem jest pozyskanie odpowiednich zleceń, których ciągłość musi być zachowana bez względu na porę roku czy warunki atmosferyczne.


4) Zadbaj o rozwój

Cel: Poszerzenie działalności

Rozwój firmy to coś, co warto zaplanować już na początkowym etapie działalności. Mobilna myjnia parowa jest doskonałym rozwiązaniem na rozpoczęcie działalności w branży myjni samochodowych i w sektorze czyszczenia specjalistycznego. W perspektywie czasu, każdy właściciel myjni mobilnej musi mieć jednak wyznaczony odpowiedni kierunek rozwoju. Mobilny charakter działalności pozwala na dotarcie do klientów, do których nie docierają myjnie stacjonarne oraz na świadczenie usług, których w inny sposób nie bylibyśmy w stanie wykonać. Wiele firm świadczących usługi jako myjnia mobilna pozostaje w tym segmencie poszerzając swoją flotę lub specjalizując się w nietypowych zadaniach. Większość z nich, myśli jednak o otwarciu myjni stacjonarnej, poszerzając tym samym swoje możliwości generowania przychodu.

Co zrobić: Centrum usług parowo-detailingowych

Dobrym kierunkiem rozwoju jest otwarcie punktu stacjonarnego w postaci centrum usług parowo-detailingowych. Taka forma działalności punktu stacjonarnego w dalszym ciągu uznawana jest za usługę niszową i bez wątpienia kojarzy się z usługami premium. Punkt stacjonarny myjni parowej powinien uzupełniać działalność mobilnej myjni parowej i wykonywać zlecenia, które wygodniej zrealizować stacjonarnie. Otwarcie centrum usług parowo-detailingowych zazwyczaj jest momentem, w którym wachlarz usług związanych z motoryzacja zostaje poszerzony jeszcze bardziej, a świadczone usługi pozwalają na zdobycie najbardziej zyskownych zleceń. W cenniku pojawiają się usługi bardziej specjalistyczne, jeszcze bardziej idące w kierunku autodetailingu czy usług smart repair.


Podsumowanie

Prowadzenie mobilnej myjni parowej co do zasady nie różni się niczym od prowadzenia wielu innych biznesów – konieczny jest solidny biznes plan, zaangażowanie oraz wytrwałość. Jak w każdym biznesie, początki są ciężkie i wymagają bardzo dużego nakładu pracy, który w krótkiej perspektywie nie zawsze przekłada się na pieniądze. Pamiętaj, że mobilna myjnia parowa nie będzie zarabiała od pierwszego dnia działalności, a w początkowych etapach funkcjonowania firmy musisz skupić się na pozyskiwaniu klientów, pokazach i dopracowywaniu warsztatu świadczonych usług – wszystko to zaprocentuje w przyszłości i sprawi, że Twoja mobilna myjnia parowa (tak jak dziesiątki myjni w całej Polsce) odniesie sukces i będzie generowała satysfakcjonujące zyski.